penicillin

Som jag trodde, öroninflamation it is! I natt har jag inte sovit överhuvudtaget, inte ens i tion minuter. Det har dunkat och värkt i mitt öra hela tiden och i samma veva så har jag hostat som en tok. Idag fanns inget annat val än att ta sig till läkaren. Jag åkte hem tidigare från jobbet eftersom jag fått en tid 12.30. Det började med att bussen var sen och jag tokrusa för att inte bli allt för sen dit. Jag hade ringt och bokat en tid på deras akutmottagning eftersom jag inte har någon fast läkare i norge. Jag satt där och väntade och väntade... Efter ett tag var jag bara tvungen att gå fram och fråga om jag kommit fel, eftersom att kön hade varvat mig tre gånger om och ja, mycket riktigt - jag hade hanmat fel, i 45 min. Jag hade en himla tur att det inte var mycket att göra nere på akutmottagningen med tanke på att jag fick komma in direkt när jag kom fram. Hon kollade i mitt högra öra först, där jag egentligen inte haft någon smärta alls och konstaterade att det var ett väldigt rött öra. När hon sedan skulle se på det vänstra så tog det stopp innan hon ens kommit halvägs in med öronpinnen. Aj utbrast jag och hennes reaktion var OJ! Tydligen såg det inte alls bra ut där inne så jag är mycket glad över att jag gick dit! Nu är det penicillinkur som gäller i 5 dagar framöver. 4 gånger om dagen!

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0