grädde på moset

Inte nog med att mitt vänstra öra plågar mig (förutom de och lite hosta så är jag rätt frisk just nu), så hade jag lite ont i ögat igår. Som när man får in en ögonfrans och det blir lite irriterat. I vart fall så vaknade jag idag av att jag inte fick upp mitt högra öga, PANIK! Jag sprang in till toan och kunde med det vänstra och nyvakna ögat konstatera att det högra ögat varat igen. Det var sjukt äckligt, men jag tvättade det noggrant och har under dagen sköljt ögat under vatten för att kunna vara säker på att det inte finns något där inne som inte hör hemma. Jag tror att jag lyckats ganska bra som ögondoktor på egen hand för nu har svullnaden gått ned och ögonvitan har börjat fått tillbaka sin vita ton.

Julia kommer hem ikväll från summerburst och förhoppningsvis så kommer jag att få se lite mer av henne den här veckan! Hon har flängt runt allt för mycket den senaste tiden. eftersom att vi båda är lediga långhelg på midsommar så ska vi, tillsammans med Linn försöka få till en svensk midsommarafton (vid kusten)!
Nu ska jag ladda hem någon film och sedan försöka sova rätt tidigt - som att jag gjort nå annat i helgen? Ehm nej, men jag ska försöka pallra mig till jobbet imorgon bitti och då ska minsann ingen kunna säga att jag inte tagit den här kurreringen på största möjliga allvar!

Tack för att ni lyssnat på mitt gnäll under helgen!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0