the deep breath before it all starts.

Hello people!
Nu har jag fuskat lite här igen... Jag har nämligen haft fullt upp  med jobb på parkis. Jag börjar ju till och ska lära mig postering, slå ut fakturor och lagra function sheet (information om vad mötedeltagarna behöver under en dag och lite vad de ska betala för). Det är jobbigt att börja ta in allt nytt när man näst intill precis har lärt sig de senaste och det tråkiga är att varje gång jag ska till och göra något på egen hand så blir det nå strul. Även om jag kan ha gjort helt enligt instruktioner... Igår fick jag iaf igång min egen opera, som är det programet som vi använder till nästintill allt, och det kommer i vart fall att underlätta. Det kanske har varit de värsta, att inte kunna jobba självständigt. För min del så gör det att jag lär mig mycket fortare. Att göra, misslyckas och lyckas. Till slut sitter det :)

Igår efter jobbet så åkte jag till Rickard, som bjöd på mat och underhållning hela kvällen. Vi körde igång "månadens challenge" (som i december var en Rebus). Som januariuppdrag så valde vi något mer utav mina expertis områden, musik. Vi valde 15 låtar var som den andra skulle gissa låt och artist på. Jag fick se mig besegrad ännu en gång, men hade sjukt kul iaf!

Nu är jag ledig i 5 dagar framöver, men lugn bara lugn det kommer att bli mye jobb i framtiden. Jag får väl ge er lite uppdateringar då och då, men förhoppningsvis så blir det bara en massa slappa. Imorgon har jag två ställen jag behöver vara på. Jag skall nämligen färga utväxten och sedan lite möte på skatteverket (ja för ingenting vill ju någonsin flyta på när de gäller deras pappersarbete, muppskallar!!)

Hade pussgurkor!     

Kommentarer
Postat av: Thilde

När jag började på mitt helgjobb som kassörska för 15 år sen var det hela tiden problem så fort jag blev själv. De påminde ett par gånger att jag inte fick dra kundens bonuskort innan betalkort (så var deras system) för då blev det strul. Självklart var det det första jag gjorde när jag blev lämnad första gången och då låstes hela min kassa och chefen fick komma ut och låsa upp den åt mig. Väldigt pinsamt men oj va lärorikt :)

Jag förstår hur du känner dig men om ett par veckor är det du som kommer kunna lära upp en ny.

Stor kram!

2012-01-19 @ 21:28:12
URL: http://thildesblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0