nyårs helgen

I år gjorde vi i vart fall nåt annorlunda. Jo men visst, vi firade nyår i fjällen, Vemdalen. Jag mickis, emma och Filip åkte upp i torsdags natt och packade in oss i en stuga tillsammans med Klas, Tobbe, Mattias och David. I fredags klev vi upp och hyrde skidor och köpte liftkort, sen åkte vi hela eftermiddagen. Vår andra backe för dagen vart en svart och vi kan väl säga att med en nybörjare och två fegisar så vart nedgången långsam och händelserik! Efter det så vart det naturligtvis after-ski som gällde. Vi lyssnade på det spelande bandet och tog oss lite gódricka till de.

På lördagen så vaknade vi upp till världens finaste väder (dock var det -15). Grabbarna åkte före oss och när vi kom för att möta upp med dem så hade det givetvis skett en olycka. Filip, som tidigare haft problem med axeln sin, hade ramlat och landat tokigt på den. Detta resulterade i en axel ur led och en heldag på sjukhuset för fille och mickan. Jag och emmis passade då på att träffa Johanna och Tessan. Ett kärt återseende med min lilla storck. På kvällningen så kom mickis och filip hem, vi lagade tacos och fick i oss ett par drinkar innan vi drog till högfjällshotellet för årets sista krogrunda. Det var smockat med folk och jag hade det super kul! Igår gick bilen hem till månkis igen i ovädret och väl hemma så stod en lastbil och brann i centrala månkarbo. Självklart så hade en hel hop med nyfikna månkare samlats runt svådan.  
Tack för en fin resa allihopa!!   

Nu ska jag iväg till Thilde och imorgon blir det åsa och fia-dagen. Hoppas på träff med sara och carmen en sväng den här veckan också. So much to do...

Pics från helgen:

Gott nytt år allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0