Eight below och träning

Idag såg jag mig gråtandes igenom eight below. Det handlar, för er som inte sett den, om en guide på arktis/antarktis som måste åka till civilisationen efter att ha blivit köldskadad. Det värsta är att han måste lämna sina 8 slädhundar (sebirian husky), för att komma och hämta dem dagen efter. De drar åt hundarnas halsband så att de inte skall kunna komma loss och drar sedan iväg. Senare får de veta att den värsta stormen på 50 år inträffar på platsen där de lämnade hundarna, vilket också innebär att de inte kan åka dit innan den är över. Pga stormen och andra komplikationer så lyckas guiden inte ta sig tillbaka till platsen för att få tillbaka sina älskade hundar, förens ett halvår senare. När de når platsen så har den äldste hunden Jack och en utav ett tvillingpar, Dewey, dött. De 6 andra hundarna har överlevt med hjälp av varandra. Hur fint som helst! Tänk er den filmen, med lite kärlek och action också. En suverän film skulle jag säga. Dessutom är den baserad på en sann historie, fast då var det 15 hundar och bara 2 utav dem överlevde, ett helt år dock!  

Efter att jag återhämtat mig från filmen så tog jag tag i lite drit som jag har haft och göra. Jag tvättade, var till skatteverket (ALLT är äntligen löst! :D) och sist, men inte minst så ordnade jag ett Elixiakort så att jag kan träna när jag vill nu. Jag har förr betalt 200 kr/gång när man egentligen bara betalar 450 kr /månaden. Jag passade självklart på att utnyttja mitt nya kort med en gång. Nu ska jag börja träna lite regelbundet, men jag tror också att det blir lättare med bara ett jobb.  

Nu ska jag hänga tvätt och se till att ladda ner en ny bra film! Förslag?

HADE!       

Kommentarer
Postat av: Thilde

Åh gud va jag grät när jag såg den! Så himla fin och rörande historia.

2012-01-24 @ 18:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0