Öppen

Eftersom jag var fullständigt öppen och uppriktig igår så skall jag fortsätta på den vägen. Så till problem nr 2, jobbet. Ni har ju hört en hel del om mitt jobb och precis som förut då tycker jag om både jobbet och mina kollegor (klart bäst). Det jobbiga är dels att Lotte slutade för min del. Hon var alltid en solstråle på jobb och snackade inte skit (med mig iaf) om kollegor osv. Det andra är att vi fått många nya extra hjälper och precis som när alla är nya så behöver man just extra hjälp och förståelse (tro mig, jag vet)! Jag har dock bara upplevt att de är mycket effektiva hitintills, men det är jobbigt att deinte fått nog med info för de börjar och må därför "läras upp" av oss som jobbar på "golvet". Som sagt, nu har vi riktigt bra människor som själva tar initiativ och vill lära och därför har jag inte upplevt nå problem ännu men jag tycket bara systemet är så vrickat! Det skulle underlätta för alla! Det är en del oplanering och motarbetande från många håll och det går längre upp än vår avdelning, men det påverkar oss otroligt! I övrigt har vi en del underliggande problem som vi bör lösa för stämningens skull och om vi kan få det att fungera tillsammans med nya medhjälpare så kan vi bli ett super team!! Jag hoppas på det och har ett personalmöte på måndag att se fram emot.Vi får hoppas att vi går därifrån med en massa energi att förbättra vår arbetssituation! Återstår att se...

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0