mitt underbara påsk(lov)

Aa men nästan, jag har spenderat en helt underbar vecka i Sverige. Jag gjort det mesta som vanligt. Flängt runt för att träffa vänner, familj och släkt. Jag tänkte köra en liten dag för dag med text och bild i det här inlägget nu.

Jag började med hockey på tisdagskvällen. Pappa, Elin och Jessica hämtade upp mig vid tåget och sedan vare full rulle mot läkerolen för den klart bästa hockeymatch jag vart på. Sjukt bra drag och vinst till mitt (just nu) favvis lag. Igår tog dom vinst igen också, härligt!

mål


Tekning efter en utav Brynäs heta chanser.


På onsdagen ringde Micks för att ta mig till stan. Vi var på gränby och en sväng till IKEA, där jag lyckades chocka ovetande farföräldrar. På kvällen tog vi oss en tur i Tierp för gófika och påhälsningar.
(Inga bilder från denna dag)

Det blev skärtorsdag och jag tog med mig mor min och drog iväg till Biggan, hästar och hundar. Tog mig en promenad med tjockfisen medans de andra red en sväng. Underbart med skogsprommis! Jag och mamma tog sedan tacomys hos henne och efter det så var det äntligen dags för mig att återse min kära emma. Jag mickan och Emmis gjorde oss redo för kvällens fest och drog oss mot Våla. Det blev nostalgiträff med partaj hos "Bodegan" (har ni sett sällskapsresan?). Vi kom väl hem en sisodär 4 på morgonen och själv var jag väl inte i säng förens vid 5 tiden...
(Inga bilder, som skall publiceras, ifrån denna dag)

Långfredagen så körde vi en klassisk påskmiddag hos farmor med hela tjocka släkten. Vi blev som vanlit bjudna på farmors förträffliga godsaker och jag kan ännu känna ägghalvor och jansson sitta uppe i halsen nästan. Mums! På kvällen tog jag med mig michaela och drog till söderforstjejerna. Det var så sjukt trevligt och vi satt intill långt på natten och skrattade så tårarna sprutade och knapra knäckemackor. Det var då det slog mig, som aldrig förr, jag är så lyckligt lottad! Umgås en hel dag med människor man både tycker om själv och som ger densamma tillbaka. 

Mickis och Fia 
  

Jag och Fia


Åsa och Becca


Jag och mickis


Kvällens snacks


Vi gick vidare i livet med lördag. Jag åkte in till stan tidigt för att träffa Sara och Carmen. Som jag sakna dom och som vanligt så fanns de ton att snacka om. Vi lunchade och gick på stan tills det oundvikliga var tvunget att infalla - vi skiljdes åt.
På kvällen så hade ölen ställts på kylning och jag och mickis körde "förfest" med lammköttet. Efter det drog vi till våla igen där dans och dricka förgyllde kvällen. Vi vandrade sedan hem i den svinkalla natten för att somna klockan 6 på okänd soffa. Man skapar sina egna minnen minsann. Efetrsom att vi vaknade upp med Mårten så kände vi att det var väl lika bra att planera söndagskvällen också, men den här gången i vår kära Månkis...

Mickis och lammsteken
 

min vackra vän


Mickis och mói


På söndagen blev det skönt hökebohäng och lunch hos grandma. Efter det mötte jag upp med Mickis för att laga mat åt tre gossar som senare skulle infinna sig. Mårten, Albin och Joel kikade några timmar senare förbi och fick avsmaka vår tacos. Till de blev det nån öl och vi umgicks och hade kul hela kvällen.

Jag, Mårten och mickan


Albin var trött


Mickis och Joel


Jag avslutade resan med middag med mami och systrarna, en påhälsning av kusiner och kusinbarn samt ett kärt farväl av emmis som, tråkigt nog, under nästan hela min hemkomst befann sig i Barca.   

Kommentarer
Postat av: Mickan

Men ser jag ut som ett k*khuvve på sista bilden eller

2012-04-11 @ 22:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0