Vårt hem

Ja nu har jag ju skrivet mycket om hur jag har det osv osv. Tänkte därför ge en liten presentation av mitt nuvarande hem. Vi bor i en ort som kallas för Jessheim (5 mil norr om oslo). I Jessheim finns allt man kan vilja ha skulle jag säga. vi har storsentret som är ett utav nordens största shoppingcenter. Vi har "krogveen" med fyra uteställen som var och en fyller sin funktion:
Gardneriet - för de som älskar att dansa!
Haven - för de som gillar att umgås.
Torget - för de som gillar karaoke och biljard.
Hydranten - för de som helst dricker all night long
Vi har också Beer call, som jag tidigare nämnt. Det är alltid första tisdagen i månaden och alla från Jessheim och kringliggande orter är ute. Mycket folk och mycket skoj! 

Vårt hus ligger väldigt centralt och nära till buss och tågstationen. Det är ett äckligt hus som är inrett med känsla av fjällstuga. Dock är det väldigt billigt för att bo så bra och centralt så de får gå tills vidare. 

Utifrån sett så här på sommarn så ser det ju inte så illa ut!

  
Vårt rum ur tre olika vinklar. En aning trångt är det ju..


 
 
Min favorit runda är att gå runt sjön! Igår var det kvällssol så jag
passade på att fota lite under min promenad. (Mormor skulle gilla det!)

Igår vart det en lång pratstund med Emma också! Man vill aldrig sluta prata. Det känns som att man inte hörts vid på ett år och måste ta ikapp en himla massa.. Glad att jag ska hem snart iaf. Ska försöka få in mycket på en vecka, många att träffa!

Eftersom jag tog hand om huset igår så ska jag ta hand om mig själv idag. Först skogspromenad och sedan skall ögonbryn noppas, naglar fixas och peeling på de. Underbart va? Ibland måste man ta hand om sig själv. Finns så enkla medel för att få en att känna sig lite fräshare.


Kommentarer
Postat av: Emma Sjöberg

Usch vad jag inte saknar det där äckliga huset! Tror iaf att det är lite renligare sen du flyttade in!:)

2011-09-17 @ 12:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0