Gott och blandat

Egentligen är det som allra jobbigast att jobba så här tidiga mornar. Alla är trötta och otrevliga.. Därför vart jag mer än glad idag när det kom fram en glá amerikan och ville lära sig norska. Jag kunde dock inte hjälpa honom allt för mycket där och när jag förklarat varför så ville han istället lära sig svenska. Sen har jag träffat en underlig snubbe idag också. Det kom fram en man (i 40 års åldern), på vars tröja det stod "sponsrad av RFSU". Självklart fastnade min blick lite för länge på hans tryck och då ställer han mig frågan "vill du ha ett par kondomer?". Vad svarar man? Ja, jag sa artigt nej tack iaf. Ja och självklart var han ju svensk också! Ibland känns vi svenskar något slibbiga och kåta.. Ska tala om att de otrevligaste människorna man träffar är svenskar. Danskar, asiater och amerikaner är glada och trevliga!

Apropå att träffa människor i biljettkontrollen:
I förrgår så träffade jag min själsfrände tror jag.. Eller själsfrände ska jag inte säga, sånt tror jag inte på! Däremot tror jag att folk är mer eller mindre "suitable" för varandra. Jag kan också tro att två människor som från början inte passade varandra också kan växa ihop med tiden. Ojojoj, nu vart det relationsråd här istället (sparar resten tills Sara och Henrik är tillbaka). MEN iaf, den här killen dåra. Han tittade på mig och jag på honom och sen kunde vi inte sluta titta på varandra. Det var lång kö så det tog ett tag innan han kom därifrån och medans jag skannade resten utav passagerarnas biljetter så kunde jag inte göra annat än att titta på honom och han gick baklänges mot säkerhetskontrollen och tittade på mig. Jag har aldrig varit med om liknande och fan ta mig att jag inte kollade hans namn när jag skannade hans biljett. Jag trodde männsklig, så kallad, kemi inte fanns så där. Var bara tvungen att dela med mig om detta även om jag lät som en sagoberättande tönt while doing so.


Lill-killen Anton (kusinbarn) blir dessutom 6 år idag. Hipp hipp hurra!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0