dippar och toppar

Vaknade väldigt tidigt idag pga tidig nattning. Sara började klockan 5 idag så då vara bara för mig att försöka sova igår också. Så himla tråkigt att man aldrig är lediga ihop så att man har någon att umgås med. Blir mest små korta stunder på kvällarna som man hinner se alla innan någon skall sova och en annan ska jobba.

Att flytta till Norge var sjukt jobbigt! I början så trodde jag att jag skulle åka hem igen så fort som möjligt, men nu har man ju faktiskt kommit in i livet som en arbetande robot. Det är kul att jobba ibland, men man är helt slut när man inte vart ledig på 1,5 vecka och känner sig rätt så tagen av situationen. Att vara ledig är nästan ännu värre. När alla andra jobbar och man bara sitter hemma själv så blir livet rätt så ensamt, man får för mycket tid till att tänka.  

Här om dagen fick jag en såndan känsla när man trivs med livet, vilket jag i det skedet också gjorde. det finns mycket i det här landet som är kul och bra! Ibland så känns det så sjukt jobbigt att vara så långt ifrån sin familj och sina vänner så att man bara vill grina, packa väskan och dra hem. Jag har inte alltid varit guds bästa barn mot min familj, men nu när jag inte kan träffa dom när jag vill så känns det jätte jobbigt!

Så här är det konstant här bort - dippar ch toppar hela tiden!

Det bästa med Norge:
- mina rumskamrater (här henrik är du inräknad)
- sjukt roliga fester (beer call, infaller varje första tisdagen i månaden och ALLA är ute)
- att konstant träffa nytt och spännande folk
- tjäna pengar

Det värsta med Norge:
- Vädret, det regnar konstant (när solen väl tittar fram så tar norskarna det på största allvar - då åker shortsen på oavsett tempratur)
- Utan familjen och vännerna hemifrån
- Vårt vidriga hus
- Inga djur, inget hökebo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0