Blogghataren har kapitulerat!

Jo jag vet.. Jag har alltid haft förakt mot (många, INTE ALLA) bloggare. Jag hatar uttryck som "hej bloggen" och "lovar bättre update" osv osv.. men för mina vänner och min familjs skull så kan det ändå vara bra att ha en blogg för att berätta hur mitt liv ser ut i grannlandet Norge.

Bakrunden till min plötsliga flytt är följande: Jag har två vänner som bott här i nu 8 månader. I sommras åkte vi alla tillsammans till Island för att se landsmót (världens största islandshästtävling). Det är nämligen så vi alla är bekantade med varndra, genom hästintresse. Väl på Island så berättade jag om min händelselösa höst att komma och vi spånade lite på idén om att jag skulle komma över och bo med dem. Jag vart sedan rekommenderad utav en utav tjejerna till proffice som hyr ut sina medarbetare till Gardermoen (Norges flygplats). Där jobbar jag för tillfället i biljettkkontrollen och taxfreen och kan bara konstatera en sak, det är en för liten flygplats för alldeles för många människor. Dett gör i och för sig att jobbet ofta går bäldigt fort och är väldigt kul!

Jag har även i dagarna skaffat mig ännu ett jobb på park inn hotel, som ligger precis i anslutning till flygplatsen där jag kommer jobba för resturang och konferans anläggningen. Min jobbpremiär där sker på onsdag, vilket skall bli väldigt spännande!   

Hur går då detta ihop - att ha två jobb? Jo det är såhär. Som proffice medarbetare så har du ditt eget logg in till en hemsida där du lägger in önskemål om jobb, när du vill och kan. Det betyder alltså att du lägger titt egna schema. sedan är det självklart så att du inte får alla tider du önskar, men uppåt 4-6 dagar i veckan brukar vara rätt självklart. Just därför så skaffade jag mig ett schemalagt jobb så att jag kan jobba där, men också jobba utöver de tiderna (Jag är ju trotts allt här för att tjäna pengar). Min plan är att kunna lägga undan en utav lönerna varje månad och sedan kunna leva på den andra, men även kunna stoppa undan lite från den också om möjlighet finns!

Nu har jäg väl ändå fått ihop ett par rader för att läsa. Nedan följer lite bilder från vår islandsresa ihop och på mina nuvarande rumskamrater. Hoppas det skall smaka!
Vi hann även med att hälsa på en god vän som bor på Island och rida i mellan bergen i vattendrag. Islan är ett vackert land!Från Islandsresan. Min för närvarande rumskompisar!    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0