"ledig dag"

Ja det senaste timmarna har varit hektiska med mycket skoj, men också mindre roliga besked. Jag har fått min lön idag, vilket jag såg fram emot tills de att jag tittade på kontot. Precis som förra månaden så strular det med just min lön.. What is up with that?! Jag blir så himla sur. Så nu är det "no more mister niceguy" nej för imorgon så ska jag upp och skälla rejält på mina arbetsgivare. MEN, från något tråkigt till något väldigt roligt! Bokade resan till london idag. Vi drar den 6/1-12 och kommer hem igen 10/1-12, sen drar väl jag till norge igen antar jag. Blir antagligen kvar här till i sommar fastän jag bara planerat februari ut från början. Det är nämligen så att vi på park inn ska utomlands i mars så det vill man ju iaf inte missa och varför åka hem och vara arbetslös när man har ett roligt och bra jobb här?

Jag var ledig idag, till en början... På eftermiddagen så fick jag ett samtal om att han som skulle ha jobbat för mig idag fortfarande var sjuk och inte kunde komma så då fick jag rycka ut. Det gjorde ju inget att åka på jobb ett par timmar, men när man har en ledig dag och sedan åker på jobb så blir huvudet väldigt segt. Det var, med andra ord, fortfarande inställtledig dag. Nu är jag iaf hemma igen och börjar sent hela veckan vilket är skönt. Jag har nämligen bara börjat tidigt i två veckor i sträck nu så det ska blir skönt att få sova ut om mornarna. Det tråkiga är att jag inte är ledig på ett långt tag nu! Tror jag jobbar alla dagar fram till den 11 nov då jag åker hem på en snabbvisit över helgen för lite festligheter.

Nu ska jag hänga lite på facet och lyssna på great music at spotify innan vi ska ha stund* här i huset!

* Stund är då vi 4 (jag, julia, sara och henrik) har en liten mysig stund med mycket intressanta samtal! Detta infaller nästan varje dag och oftast under morgontimmarna, då man sovandes måste delta aktivt.    
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0