En fin vecka

Ja nu har det gått ett tag sedan jag sist skrev ett par rader i bloggen. Jag lovade ju nytt inlägg så fort jag var på norsk mark, men nu har jag varit så sjuk trött och haft mycke och göra de senaste 4 dagarna. Jag har jobbat på kenferensenpark inn sedan jag kom tillbaka. Jag har fått den fulla uniformen där nu och ser riktigt proffsig ut om jag får säga det själv ;) Har iaf världens bästa jobb där, den här veckan har gott i otroligt tempo och jag har börjat få mycket ansvar och fler uppgifter. Just eftersom jag får jobba så mycket på park inn så bestämde jag mig för att säga upp mig från proffice. Jag kommer att jobba där november ut men sen är det slut. Eftersom att man i november månad bara betalar halva skatten i Norge så är det bra att ha ett extra jobb just då. Ett bestlut jag är mycket nöjd över såhär i efterhand!

Ja också var jag ju hemma i en hel vecka! Det var en mycket trevlig tur för att träffa vänner, släkt och familj. För er som inte var med mig hela veckan så tänkte jag berätta lite. 

Tisdag: Jag anlände med tåget i tierp och gick direkt till Fia på lilla hårsalongen och klippte kalufsen. Sedan kördes jag till storasyster jessie för att fira hennes sambo och kolla in deras nya lya, väldigt fint! Avslutade sedan kvällen hos min favvis-familj, näst efter min egen, nämligen familjen Morey-Andersson.
onsdag: Jag åt god frukost med mickan och drog sedan till tierp för lunchdate med Fia och Åsa. Följde sedan med dem hem och spenderade dagen med Åsa då vi crouisade runt och besökte hennes syster Elin och sedan Emmis. 
Torsdag: Jag var barnvakt åt mickis lilla hund Viggo och vi tog oss till Thilde för att fika och uppdatera läget i varandras liv. på kvällen vart det hockey i lekerol arena.  
Fredag: åkte in till uppsala för att träffa Carmen, åh min Carmen! Vi bara åt och fikade och tog igen all vår tid ifrån varandra. Passade också på att träffa Johanna och Lina när jag ändå var i förbi farten. Jag åkte sedan direkt hem för att förberada mig själv och huset inför kvällens förfest. När fotbollen började så droppade gästerna in. Vålabor, månkisar och en söderforsare i en enda härlig blandning som gick på heartbreak och dansade natten lång!
Lördag: Efter att jag sparkat ut fredagens nattgäster så drog jag och mamma iväg till Biggan. Där fikade vi och myste med hundarna. Jag åkte sedan till tierp för att käka lite med Fia och ta ett sista farväl av henne för den här gången. På kvällen var det middag hos farmor och en vålatrip där jag fick agera chaffis långt in på natten.
Söndag: Åkte iväg till Söderfors och träffade Jempa och Åsa, det var dock bara en snabbvisit för sedan vankades det familjemiddag, mammas lasagne! Hälsade sedan på min kusin, hans fru och deras fina barn. Kvällen avslutades hemma med främmande och gofika!  
Måndag: Red och umgicks med Thilde innan de var dags att bege sig mot Arlanda

Jag, Julia och henrik sitter just nu som stök i soffan efter en god omelett och väntar på Sara. Jag skall gå iväg och handla innan läggdags så att jag har frukost och mat till i helgen. 

Bilder från resan:

Viggo


Mimmi


Mickan och Becca



Emmis och Mickan
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0