Uniform eller icke?

En typisk standardfråga man tog upp och diskuterade om i skolan. Jag var nog mer emot än för på skoltiden, men jag har ändrat mig en del. Jag använder ju alltid uniform på jobbet och har kommit fram till slutsatsen att uniformen får dig att känna tillhörighet. Det finns ingen som sticker ut på grund av stil. "Fel" och "rätt" klädval. Alla är lika och har samma förutsättningar. Ett argument emot handlade ju oftast om personlighet och att visa det via t.ex kläder. Saken är den att då är du redan dömd på förhand. Vad folk än säger så VET jag att fördomarna flödar där ute och så fort du visar dig i ditt "privata jag" så har folk fått en uppfattning av dig.

En kvällstanke bara. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0