London 2012

Först tänker jag bara avsluta det jag började. Sist jag skrev så hade jag just precis kollat klart på sm-finalen i JVM. Ville bara berätta att jag också stannade uppe och kollade på finalen (trots att en tidig morgon till arlanda kallade bara några timmar efter det). Vi VANN ju faktiskt. Ja Sverige vann JVM-guld igen! Riktigt duktiga killar och jag måste ge mig själv en eloge som varit ett så stort fan under hela tuneringen. Har inte missat en match!

Det vart en helt underbar resa med mina två bästa vänner! Överhuvudtaget så har jag haft en härlig hemvisit. Jag har fått träffa alla utav värde och verkligen bara gjort roliga saker, som att fira jul med hela tjocka släkten och nyår med mina bästa vänner i fjällen! London var dock pricken över i!
-Vi landade på fredag eftermiddag och tog en taxi till hotellet. När vi kom dit så hade vårt rum fått vattenläcka och vi fick ett billigt, men dock så mycket fulare rum UTAN egen toalett och dusch, usch! (Jag löste dock det problemet med att köpa steriliserande våtservetter och körde en städrunda innan var gång jag slog mig ned ;) Ska jag vara ärlig så undvek jag att dricka vatten i för stora mängder för att slippa så många toabesök). Vi fick iaf en väldigt rolig stund åt det när vi kom upp på rummet. Resten av dagen så planerade vi vår resa dag för dag, gick och käkade och pratade sådär som vi brukade göra.
-På lördagen så var det shoppingen som hägrade. Vi skulle ta oss till oxfordstreet för att besöka primark och på vägen så skulle vi kolla in Harrods (även om vi visste att priserna nog inte var något för oss därinne). Det vi dock inte visste var att det skulle ta oss hela dagen. Vi gick och gick och gick och därimellan läste vi lite karta. Vi var väldigt duktiga på att läsa karta och kom helt rätt, men hade nog tänkt oss att avstånden inte skulle vara fullt så långa som de var på kartan... Harrods var sjukt ballt med personliga hjälpredor, dörröppnare, vakter, enorma priser och saker. Primark var ungefär det omvända, prismässigt, men shit va med folk!! Jag trodde näst intill att min sista stund var kommen. På vägen hem gick vi iaf vilse när vi skulle ta en "genväg" och hamnade utanför kartan. Ja jag säger då det, vi måste ha gått ca 5 mil och var borta absolut hela dagen (vi besökte ju ändå bara 2 affärer)!
- På Söndag var det sightseeing som gällde. Vi såg allt man bör se och många bilder kan absolut inte rättfärdiga de verkliga synerna. Parlamentet var sjukt maffigt! Vi ville också åka london eye och hade spenderat hela dagen med att övertala Mickis. När vi kom fram så höll de på med reparationer som gjorde att den var stängd till i mitten av januari. Surt! På kvällen käkade vi på Hard Rock Cafe och som alltid så var det en fröjd, mer än vanligt! Inte nog med att dom hade en gigantisk Rock Shop, dom hade också Slash röda les paul gitarr där i deras museumvalv och jag fick ta på den och prova spela. Bästa upplevelsen! 
- På Måndagen körde vi lite plock. Alla fick bestämma en sak de ville. Emma ville shoppa mera, mickis mata ekorrar och jag ville åka till tower bridge och tower of londonFyndade lite mera på dagen och på kvällen avslutade vi med middag på picadilly circus. Det var verkligen häftigt där på kvällen med allt upplyst. Min kväll och resa vart sedan perfekt när vi tog bussen ut till tower-byggnaderna. Det var sjukt maffigt och även saint pauls cathedral, som vi passerade på vägen var riktigt tuff! Dock så hade jag självklart glömt laddat kameran och glömt mobilen så jag fick inga bilder från den sista perfekta kvällen :( Har dock allt sparat i mindminnet.

Det var min resa fylld med god mat, roliga och spännande upplevelser. Jag är rätt säker på att Jag kommer besöka London mer i framtiden

Harrods kvällstid
  
Big Ben


London eye


Buckingham palace
  

Jag, Mickis och Emma med parlamentet från baksidan och Big Ben


Slash gamla signerade gitarr.
Här spelar killen som jobbade där min favorit låt "dont cry" med GnR. 


Vill ni se mer bilder från fina byggnader, bilar, gitarrer och utrustning, ekorrar och fåglar så kollar ni bara min facebook på albumet "my travel". Just nu har där hänt nåt skumt så att vissa bilder är dubbel exponerade...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0