snön ligger vit på taken..

Ja men det gör den verkligen! Igår eftermiddag började det att snöa och det har ännu inte slutat kan jag meddela. Detta innebär ju en hel del snö, vilket tex ställer till det i trafiken osv. Igår var det nämligen så att vi skulle ut på beercall. Julia skulle köra oss eftersom att hon var nykter och skulle upp och jobba. Vi packar in oss i bilen och kör iväg en bit. När vi kommer till första korsningen så har de stängt av vägen för vägarbete med en ny cirkulationsplats och det fanns bara en körbana. Det gjorde det svårt för oss att komma någonstans, men bilar kom det ifrån alla håll. Vi bestämmer oss då för att backa en bit för att inte stå för långt ut i körbanan. Då hörs det ett litet dunk. Julia frågar mig om hon har kört in i något, men jag ser ingenting bakom bilen (pga all snö). Efter ett tag så kliver en polisman ut och säger att vi backat in i deras bil. OH NO! Men vafan gjorde polisen så när oss? Vi backade inte ens en halv meter, vilket innebär att han måste ha stått väldigt nära! Det blev ingen som blev av med körkort eller liknande och den lilla skadan skulle gå på försäkringen. Blir det någon ev. bot så delar i alla på den, because thats what friend do

Otur, men om ett tag så kommer vi alla se tillbaka på händelsen och skratta även om jag förstår att det inte känns så bra just nu. 

Igår, idag och imorgon jobbar jag sista passenparkis för i år. Vi har julbord nästa onsdag och efter det så kommer jag inte träffa mina bästa arbetskamrater förens i mitten av januari. Igår hade vi dock jätte kul på jobbet för att jag och Lotte bytte nationalitet. Nog för att jag inte kan norska så väl, men hennes svenska hade en väldigt annorlunda touch på sig. Väldigt kul!    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0