back in jessheim

Jag är alltså tillbaka i Norge nu och så himla tråkigt som de är så ska det smatidigt blir väldigt skönt att få komma in i rutiner igen och träffa kollegorna! Är super trött idag efter gårdagens festande i öregrund och eftersom att det var min sista natt så var folk väldigt mån om att få bjuda på drinkar. Det är gott med drink tänkte jag och tog ett par stycken och precis som förväntat av mig själv (som tur var så hade jag förberett de andra) så slutade min kväll i tårar. Jag blev fruktansvärt sentimental och grät i stort sett hela tiden de två sista timmarna. Jag grät iofs inte över något hemskt å ena sidan, men att lämna alla godingar hemma i Sverige skar i hjärtat på mig när jag insåg hur nära det var och hur kul jag dessutom hade!

 

Mamma och pappa skjutsade ner mig till Arlanda imorse och vi tog oss en kaffe och satt och tjattrade lite på Waynes. Jag har riktigt roliga föräldrar och det är väldigt värdefullt för mig med just sådana tillfällen. Inget som är i vägen. Väl hemma i Norge så har jag hunnit plocka om och ur bland kläder, smink och hudvårdsartiklar medans hög sommarmusik underhöll mina öron och stängde av min hjärna. Nu är det fräsht och fint, samtidigt som jag fick en stund att inte tänka på något ansträngade och avancerat. Efter det så kom Empa hem (Emelie Norén - för er som vill checka facebook) som faktiskt också nu bor här hos oss efter att henrik och saras rum blivit tomt. Det var skönt att få lite catch up om vad som hade hänt här hemma.

 

Kommande timmar skall jag ta hand om mig själv i form av hemmaspa och mysa ner mig till en bra film. Jag behöver en tidig nattsömn idag!

 

(Här skulle det ha varit bilder, men de vill inte laddass iupp idag - vi återkommer på den punkten)

 

-janx

 

 

       


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0