Back to real life

Shit va trött jag är. Har inte sovit speciellt många timmar den här helgen, men den har verkligen varit mysig! Jag fick träffa alla jag tycker om. Idag klev jag upp klockan 7 för att få skjuts av farmor och farfar till arlanda. Först och främst så ville jag sova så mye som möjligt imorse så jag skippade frukosten, vilket var dumt! Planet var försinkat 40 min så väl framme på Gardermoen så var jag jätte hungrig. Jag gick däför direkt till point för en wienerpölse, mmhm! Sen tog jag bussen hem och böt om för att åka till park inn på jobb. Det var kul att träffa mina jobbarkompisar igen och även om vi aldrig annars jobbar ihop om helgerna så kändes det som att det var jätte länge sedan jag var där och träffade dem. Snygg-Lotte, min jobbarkomis som är ihop med en utav kockarna, hade förlovat sig i fredags på elva-dagen. Jag skulle egentligen inte jobbat idag, men det var personalmöte som gjorde att jag var tvungen att komma in och när jag väl är på jobb så får jag veta att vi har en hel del rigg att se fram emot hela kvällen så det var ju ca 9 timmar på jobb istället för 6! Dock så var det bara bra för på onsdag så börjar "en ny månad". Vi har nämligen jobb mellan 16-16 varje månad och sedan får man lön den sista. 

Jag sitter just nu uppe på rummet i min ziperall och har precis läst brev ifrån Paris. För er som inte vet så bor ju vännen Sara i Paris fram till Jul. På hennes avskedsfest i sommras så fick vi alla välja datum under hösten, skriva in adress och så skulle vi få brev (handskrivet) skickat till oss. Det var en super idé och jag blev väldigt glad när jag fann det i postlådan idag! Hon verkar ha det minst lika bra som mig och det är så himla nyttigt och ta sig ifrån tryggheten för ett tag. Hennes resa är ju dock till ett lite mer spännande land och hon lär sig ju ett världsspråk som hon kan ha stor nytta utav i många år framöver.

Nu ska jag se ett avsnitt av gossip girl och sedan sova!
Ha det så bra allihopa!       

dagen låttips: when I held you - moa lignell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0